top of page
Nivell intermedi B2
Llengua de Signes Catalana

120 hores

Tutorial Moodle-4.png

Propera edició per curs acadèmic 2026/27 (120h): 

Del 14 de setembre de 2026 al 24 de gener de 2027 (semintensiu)

Del 19 d'octubre de 2026 al 23 de maig de 2027 (ordinari)

Del 1 de febrer al 23 de maig de 2027 (semintensiu)

100 % online i asincrònica, sense horaris fixos ni desplaçaments. La plataforma utilitzada és Moodle

Places limitades. Inscripcions obertes fins a 2 dies abans de l'inici del curs o fins a exhaurir les places disponibles.

El preu del curs semintensiu i ordinari és de 260 €.

El pagament del curs es pot efectuar en un únic abonament, que haurà d'estar completat abans de l'inici de la formació.

Per consultar les condicions de baixa, cancel·lació i devolució, feu clic aquí.

Per formalitzar la vostra inscripció i efectuar el pagament del curs, accediu al formulari següent:

inscripci_on_line_b2_edicions_qr_ca.png

Nota important: Les inscripcions a l'XTEC per al nou curs acadèmic s'obriran a partir de l'1 de setembre. L'XTEC té una funció únicament informativa i no reserva plaça.

 

Si vols assegurar-te una plaça, cal formalitzar la matrícula i el pagament a través de la plataforma Acadesoft. Les places s'assignen per ordre de pagament, i la inscripció a l'XTEC la tramitarem manualment quan s'obri la convocatòria.

Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR). Nivell oficial de la competència en llengua de signes catalana:

La definició dels nivells de competència en llengua de signes catalana dins del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR)  vol oferir un instrument pràctic i flexible per als programes i programacions de cursos d’LSC i homogeneïtzar els continguts, els objectius, les capacitats i les propostes de sessions d’aprenentatge d’aquesta llengua.

El MECR proporciona unes bases comunes per a la descripció dels objectius i els continguts en l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües i permet la comparació i l’equivalència dels nivells de competència entre llengües diferents.

Más informació detallada, polsa següent enllaç de MCER oficial i homologat del nivell B2 intermedi:

https://llengua.gencat.cat/ca/llengua_signes_catalana/nivells-de-la-llengua-de-signes-catalana/nivell-b2/

OBJECTIUS

  • Comprendre les idees principals de discursos complexos sobre temes concrets i abstractes, incloses les explicacions tècniques relacionades amb l’àmbit acadèmic o professional.

  • Expressar-se amb un grau de fluïdesa i espontaneïtat que permeti interactuar habitualment amb persones signants natives o experimentades sense un esforç excessiu.

  • Participar activament en converses, respectar els torns propis de la modalitat visuogestual, demanar aclariments, comprovar la comprensió i corregir possibles errors o malentesos.

  • Produir discursos clars, detallats, coherents i ben estructurats sobre una àmplia gamma de temes, ampliant les idees amb informació i exemples rellevants.

  • Expressar i defensar punts de vista, exposar raons i valorar els avantatges i els inconvenients de diferents opcions.

  • Consolidar l’ús de les estructures gramaticals, el lèxic, el registre, l’espai sígnic, l’expressió facial i els components manuals i no manuals.

  • Comprendre diferents varietats de l’LSC i identificar el to, l’actitud i l’estat d’ànim de les persones signants.

DESCRIPCIÓ DEL CURS

Aquest curs de nivell intermedi B2 s’adreça a persones que han superat el nivell B1 o que disposen de coneixements equivalents i volen assolir un ús més fluid, espontani i precís de la llengua de signes catalana.

Al llarg del curs, l’alumnat aprendrà a comprendre les idees principals de discursos complexos sobre temes concrets i abstractes, incloses explicacions acadèmiques, professionals o tècniques relacionades amb el seu camp d’interès. També desenvoluparà estratègies per identificar els punts principals, el to, l’actitud i l’estat d’ànim de les persones signants.

L’alumnat podrà produir descripcions, narracions i presentacions clares i detallades sobre una àmplia gamma de temes, ampliar les idees amb informació i exemples rellevants i expressar punts de vista argumentats, exposant els avantatges i els inconvenients de diferents opcions.

Es treballarà la participació activa en converses, la iniciativa comunicativa, la gestió eficaç dels torns, la formulació de preguntes de seguiment, la petició d’aclariments i l’autocorrecció de possibles errors o malentesos.

Així mateix, es consolidarà l’ús de les estructures gramaticals complexes, el lèxic, els registres, les varietats de l’LSC, els components manuals i no manuals, l’expressió facial i corporal i els recursos espacials propis de la modalitat visuogestual.

DESTINATARIS

Aquest curs s’adreça a persones de 16 anys o més interessades a aprendre, ampliar o perfeccionar els seus coneixements de llengua de signes catalana, d’acord amb les competències corresponents a cada nivell.

És especialment adequat per a:

  • Personal docent de qualsevol etapa educativa.

  • Professionals i estudiants dels àmbits educatiu, social, sanitari, psicològic, pedagògic i de la comunicació.

  • Professionals o estudiants de mediació comunicativa, interpretació de llengua de signes o altres formacions relacionades amb l’LSC.

  • Persones vinculades a les comunitats sorda i sordcega.

  • Familiars, amistats i persones de l’entorn de persones sordes o sordcegues.

  • Persones que hagin estudiat LSC anteriorment i vulguin actualitzar, consolidar o ampliar els seus coneixements.

Tot i que el curs és online i asincrònic, es tindran en compte les necessitats d’aprenentatge i d’accessibilitat de cada participant.

Cal haver superat el nivell B1 o acreditar coneixements equivalents.

METODOLOGIA

  • Formació 100 % online i asincrònica mitjançant la plataforma Moodle, sense horaris fixos ni desplaçaments.

  • Organització del curs en 10 mòduls virtuals, amb dates d’obertura i de lliurament de les activitats.

  • Accés a materials teòrics, vídeos signats, diccionaris d’LSC i altres recursos de consulta.

  • Realització d’activitats de comprensió, producció i interacció adaptades als continguts i a les competències de cada nivell.

  • Participació en fòrums de consulta, reflexió i intercanvi relacionats amb els continguts del curs.

  • Enregistrament i lliurament de vídeos signats, amb correccions i orientacions personalitzades del personal docent.

  • Avaluació continuada, seguiment individual, retroacció formativa i tutories a través de la plataforma.

  • Aprenentatge autònom i flexible, respectant el calendari i els terminis establerts per a cada mòdul.

  • Les activitats incorporen discursos més complexos, argumentació, interacció espontània, autocorrecció i adaptació a diferents registres.

CONTINGUTS TEMÀTICS

  1. Bloc de lèxic en LSC

  2. Bloc de competència lingüística comunicativa per habilitats

  3. Bloc de contingut lingüístic i discursiu 

1. Bloc de lèxic en LSC (temaris)

  • Tema 1. Mite o realitat

  • Tema 2. La filmoteca

  • Tema 3. Ens coneixem millor

  • Tema 4. Les meves creences

  • Tema 5. Oi que no ho sabies?

  • Tema 6. Les persones sordes també parlen de política!

  • Tema 7. Anem al banc

  • Tema 8. Complim les lleis

  • Tema 9. Estem connectats

  • Tema 10. Assisteixo a una conferència

2. Bloc de  ompetència lingüística comunicativa per habilitats:

  • Comprensió global LSC 

  • Producció global LSC

  • Interacció global LSC

​3. Bloc de contingut lingüístic i discursiu 

  • Funcions lingüístiques 

  • Components gramaticals: fonologia, morfologia i sintaxi 

  • Modalitat visuogestual

  • Context de la comunicació i comunitat sorda 

  • ​Lèxic: nocions específiques d’àmbits i temes 

HORARIS I LLOC:

  • No hi ha cap activitat a cap curs que impliqui treballar en un horari concret. La persona participant va fent les tasques a l’hora que vulgui. Si té un dubte, escriu al seu formador o formadora tindrà una resposta. Tot i que mirem de contestar molt abans.

  • Aquest curs és totalment en línia, a través d'internet. Tot es fa a través de la xarxa.

AVALUACIÓ I REQUISTIS CERTIFICACIÓ:

 

Avaluació continuada tant de la part teòrica com de la pràctica de la Llengua de Signes, la qual inclou:

  • Realització de les activitats proposades amb qualificació mitjana global igual o superior de 50% i assistència minima del 80%.

  • Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.

  • Participació positiva en el fòrum grupal del curs.

  • Participació en les pràctiques comunicatives en LSC que es duran a terme mitjançant videoconferència grupal amb el tutor formador.

En acabar la formació, es demanarà a les persones participants respondre a un qüestionari de satisfacció sobre l'activitat formativa, per tal de conèixer el seu grau de satisfacció de la formació realitzada.

Si una persona no supera el curs un cop finalitzat, el podrà repetir en la propera edició amb un descompte del 50%.

PROFESSORAT:

​El nostre equip especialista docent té una àmplia experiència formació, educació i les comunitats sorda i sordceguesa.

 

Comptaràs amb el professorat sord nadiu en llengua de signes catalana.

 

Si vols conèixer tot el nostre equip, fes clic al següent botó

© 2026 per AUELS

bottom of page